I sidste måned sendte Habitus en kundetilfredshedsundersøgelse til vores samarbejdspartnere, og vi er yderst stolte af tilbagemeldingen, som vi har fået.
Størstedelen af kommunerne, der deltog i undersøgelsen, er tilfredse med samarbejdet med Habitus og ønsker at fortsætte dette. Yderligere er de meget tilfredse med den faglige kvalitet og udviklingen af borgers livskvalitet.
Dette indikerer, at Habitus overordnet gør det godt. Vi ønsker dog altid at gøre det bedre, hvorfor vi selvfølgelige har analyseret den skriftlige tilbagemelding, vi har fået fra kommunerne.
Ud fra feedbacken fremgår det, at et af kritikpunkterne omhandler Habitus takststruktur og transparents.
Habitus har året rundt Socialtilsynet forbi vores botilbud, og deres rapport inkluderer også en vurdering af økonomien. Socialtilsynets generelle vurdering er:
- At der er tilstrækkelig sammenhæng mellem tilbuddets kvalitet og pris i forhold til tilbuddets målgruppe
- At der er tilfredsstillende økonomistyring, som understøtter sparsommelig, produktiv og effektiv anvendelse af denne
- At økonomien er bæredygtig og i balance
- At der er gennemsigtighed i tilbuddets økonomi
Vi bemærker derfor, at vurderingen fra Socialtilsynet om transparens i Habitus økonomi, ikke opleves på samme måde i nogle kommuner, hvilket vi rigtig gerne vil undersøge nærmere og forbedre.
I den nærmeste fremtid håber vi at afholde virtuelt møde med de samarbejdskommuner, som har givet udtryk for manglende gennemsigtighed. Vi vil her være undersøgende på, hvad der ønskes oplyst, så kommunen er tilpas informeret og orienteret om takstens indhold og gennemsigtighed heri.
Habitus ønsker at udarbejde en takstmodel, som tilfredsstiller og er transparent for både Socialtilsynet og kommunerne.
Vi glæder os til at gøre samarbejdet endnu stærkere!